• slider image
  • slider image
  • slider image

Felnőttképzés - Panaszkezelési eljárások

Felnöttképzés információk

Panaszkezelési eljárások

2020-09-01

EFEB FELNŐTTOKTATÁSI KÖZPONT Kft.

1114 Budapest, Villányi u. 5-7.

Felnőttképzési tevékenység engedélyszáma: E/2020/000339

 

PANASZKEZELÉSI ELJÁRÁS

 

Az EFEB FELNŐTTOKTATÁSI KÖZPONT Kft.. elhivatottságából adódóan szüntelenül törekszik vevői megelégedettségének növelésre. Célunk az ügyfélpanaszok pozitív, információ-hordozó oldalának kiaknázása és a hasznos ügyfél-visszajelzések felismerése. Ügyfeleink részéről érkező esetleges kifogásokat, panaszokat a rendszer működésének javítására alkalmas tényezőnek kezeljük, egyúttal törekszünk a valóban hátrányt szenvedett ügyfél kártalanítását megoldani.

Az eljárás célja a partnerekkel való kommunikáció, az ezzel kapcsolatos panaszkezelés és az intézmény népszerűsítése. A problémák széleskörű ismerete, a helyben megoldott panaszok és az ügyfelek visszajelzései elősegítik a szolgáltatási szint emelkedését, valamint az ügyfelek és az Intézményünk közötti kapcsolat fejlődésének lehetőségét.

Az ellenőrzési feladatok a képzés minőségi színvonalának, a hallgatók és partnereink elégedettségének növelését szolgálják.

Ügyfeleinket honlapunkon, továbbá az Általános Szerződési Feltételekben tájékoztatjuk intézményünk

  • székhelyéről,
  • a panaszügyintézés helyéről (ha az nem egyezik meg a képzés megvalósításának helyszínével),
  • a panaszkezelés módjáról, valamint
  • a panaszok közlése érdekében ügyfélszolgálatunk levelezési címéről, elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról.

Tájékoztatásunk fogyasztói jogvita esetén kiterjed a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez, vagy a szolgáltatás jellegétől függően az ilyen jogkörrel felruházott hatósághoz való fordulás lehetőségére, az illetékes békéltető testület székhelyére (hatóság elérhetőségeire), telefonos elérhetőségére, internetes elérhetőségére és levelezési címére. A békéltető testületekről történő tájékoztatást nyomtatott formában és/vagy honlapunkon érhetik el ügyfeleink.

Ügyfeleink a panaszukat szóban vagy írásban közölhetik intézményünkkel, illetve az intézményünk megbízásából eljáró személlyel (különös tekintettel a felnőttképzési tevékenységben közreműködő oktatóra, képzésszervezőre).

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha ügyfelünk a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, abban az esetben a panaszról és intézményünknek az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az ügyfélnek átadni,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az ügyfélnek legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg, a panasztételtől számított 30 napon belül megküldeni.

Írásbeli panaszt a panasz beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben válaszoljuk meg és intézkedünk annak közléséről a panasztevő felé.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt egyedi azonosítószámmal látjuk el.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • az ügyfél (panasztevő) neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a panasz részletes leírása, a panaszos által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • intézményünk nyilatkozata a panasszal kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a panasztevő aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Az esetlegesen felmerülő résztvevői, megbízói reklamációkat – amennyiben a dokumentálás a panasztétel során nem történt meg vagy a panasz felvevője a dokumentálást illetően bármi okból korlátozott – az ügyféllel kapcsolatot tartó képzésszervező dokumentálja, majd döntésre előkészíti a felnőttképző vezetőjének. A reklamáció jogosságáról, elfogadásáról, valamint a kivizsgálásról és a reklamáció elhárításáért felelős személy kijelöléséről, a végrehajtás határidejéről szintén az intézményvezető dönt.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.

A panasz elutasítása esetén ügyfelünket írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve az ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Az írásbeliség követelményének levél, elektronikus levél (email) útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

Panasz esetén, annak kivizsgálása és orvoslása figyelembe vételével helyesbítő, adott esetben megelőző tevékenység lefolytatását kell kezdeményezni.

Kompenzációs lehetőségek

  • Következő tanfolyamon való részvétel esetén kedvezmény érvényesítése,
  • További órák ingyenes felajánlása,
  • További tanfolyam árából kedvezmény megadása.

A panaszkezelés folyamatáról a képzés megkezdése előtt minden résztvevőt tájékoztatni kell, a képzés időtartama alatt pedig – kérés esetén – fontos hozzáférhetőséget biztosítani. 

 

 

Budapest, 2020. szeptember 01.

 

 

 

 

 

Nádor Balázs

ügyvezető igazgató

EFEB Felnőttoktatási Központ Kft.

 

Régebbi cikkek a témában


TANFOLYAM KERESŐ
  • Telefon
  • +36(1) 321 9215
ÜGYFÉLSZOLGÁLATI IRODÁINK
  • 1114 Budapest, Villányi út 5-7.
  • (Szent Margit Gimnázium)
  • Hétfőtől csütörtökig: 9.00-17.00
  • Pénteken: 8.00-16.00-ig
  • Szombaton: 8.00-12.00
  • ugrás a térképre »
  • 1139 Budapest, Frangepán u. 19.
  • Hétfőtől csütörtökig: 8.00-18.00
  • Pénteken: 8.00-16.00
  • Szombaton: 8.00-12.00
  • ugrás a térképre »


TANFOLYAMKERESŐ

?

Copyright 2014-2024 © EFEB Kft.

EFEB Felnőttoktatási Központ Kft. felnőttképzési tevékenység engedélyszáma: E/2020/000339 EFEB Akadémia Kft. felnőttképzési tevékenység nyilvántartásba vételi száma: B/2020/001638

* A képzéseket az EFEB Akadémia Kft. szervezi.